Korálky (na dredy)

13. května 2013 v 14:15 |  FIMO
V poslední době kdy je docela velký rozvoj FIMA je celkem hloupost tady zveřejňovat návod na to jak udělat korálek, ale i přesto bych vám ráda ukázala pár mých zkušebních.
Samozřejmě pro každý nový typ výrobku je tady podnět, který vás donutí nápad zrealizovat. Pro mě to byla kamarádka, která si udělala dredy a zeptala se mě jestli bych jí mohla udělat pár korálků. Ty co jsem dělala jí jsou jiné než ty o kterých se zmíním v článku. Mě se totiž líbí klasické dřevěné korálky se soudkovým tvarem (pro ni jsem dělala podlouhlé, tenké, válcovité podle tužky).

Tohle jsou zatím korálky, které jsem udělala.

*zezadu každého korálku se podepisuji
Ze zbylých dvou se chystám namalovat ještě jeden s vertikálními proužky a druhý jakoby postříkaný krví (pomocí brčka).

Zde je postup
Nejlepší pro mě ze zkušenosti bylo udělat základ z bílého FIMA, protože v případě, že by na korálku byly nerovnosti (otisky prstu a jiné), tak korálek obrousím šmirgl papírem. Tento postup jsem si vyzkoušela na vymodelované hlavě koně, kterou jsem nedávno vyrobila.
Navíc si nejsem jistá jak by to poškodilo jinou barvu (bílé sedřené rýhy) a věděla jsem, že korálky stejně budu malovat a navíc kdyby se otřela bílá barva, tak je pod ní bílý korálek, který mi nenaruší estetiku korálku.
Tvar jsem nejdřív udělala kulatý a potom jsem stlačila na dvou protilehlých stranách kuličky - tam kde později měl být otvor. Dírku skrz jsem si nechala udělat až po upečení, protože mi bylo jasné, že pokud se o ni pokusím v měkkém stavu, tak tím úplně naruším korálek.
Po upečení jsem si nechala doma vyvrtat dírku (cca o průměru tužky), výsledek vyšel na 8mm.

Nejlépe se mi korálky malovaly na velké pinzetě, která je držela na místě.

Na korálkách byly kousky prachu a proto i bílé korálky jsem namalovala jako podklad bíle a po zaschnutí (okolo 5 min) jsem malovala vzory.

Na malování jsem použila akrylové barvy (3 vpravo) a po zaschnutí barev jsem je přetřela tekutým lakem na FIMO (vlevo) všude po povrchu, i v dírce, aby tolik neabsorbovaly vodu a nepoškodily se.

Na tečky jsem použila vatičky do uší, které jsem nakonci zploštila. Poprvé jsem je namočila do laku, ale pak jsem zjistila, že mi bez laku vlákna vaty nikde netrčí. Jinak (např na nehty) používám na tečky kulaté párátko ustřihnuté v nejsilnějším místě.
Na srdíčko je asi nejlepší začít nahoře dvěma tečkami a až potom udělat dolů malý trojúhelník, protože jinak mám každou stranu srdíčka jinou.
Na zbylé vzory používám normální štětce.